Loading...

Lojistik Performans İndeksi (LPI) Nedir ?

Lojistik Performans İndeksi (LPI)  ülkelerin lojistik alanındaki performanslarını ölçmek için Dünya Bankası tarafından oluşturulmuştur...

Lojistik Performans İndeksi (LPI) ülkelerin lojistik alanındaki performanslarını ölçmek için Dünya Bankası tarafından oluşturulmuştur. Bu ölçümler her ülkede bulunan çeşitli lojistik firmalarını çalışan ve yöneticilerine kategorize edilmiş bir dizi sorunun sorulmasıyla ve verilen cevapların puanlarına göre belirlenerek oluşturulur ve sıralanır.

Yapılan anket sonuçlarına göre belirlenen ağırlıklı ortalamalar ülkelerin 6 alandaki performanslarını belirlemektedir. Bu 6 kategori;
  • Gümrükleme İşlemleri,
  • Altyapı,
  • Uluslararası Taşımacılık,
  • Lojistik Hizmet Kalitesi,
  • Takip Edilebilirlik,
  • Zamanında Teslim şeklinde sıralanabilir.
LPI ilk olarak 2007 yılında oluşturulmuştur ve 2010 yılında tekrarlanmıştır.
Sonuçlara göre Almanya, Singapur, İsveç, Hollanda, Lüksemburg gibi ülkelerin LPI puanları 3.97 ile 4.10 arasında değerler almışlardır. Türkiye ilk yapılan değerlendirmede 34.sırada yer almış, 2010 yılında tekrarlanan puanlama da ise 39.sırada kendisine yer bulmuştur.
LPI 292027247045892751

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı yapmayı unutmayınız...

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Popular Posts

Google+ Followers

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı