Üretim Lojistiği - Temin Tedarik Lojistiği (Acquisition Logistics)


Lojistik tanımlarına baktığımızda varolan tanım genelde tüm prosesler için (üretim ve hizmet ayırt etmeden) kullanılmaktadır. Fakat lojistiği temel olarak 4 ana unsur olarak bölümlendirebiliriz. Bunlar; Tedarik Lojistiği, Üretim Lojistiği (Acquisition Logistics), Dağıtım Lojistiği, Geri Dönüş Lojistiği (Tersine Lojistik) dir.

Bu noktada Temin Tedarik Lojistiği bu yaklaşımlardan biri olup genellikle "Üretim Lojistiği" olarak adlandırılıp genellikle endüstriyel işletmelerde kullanılmaktadır.

Üretim Lojistiği (Acquisition Logistics), gerçekleştirilen faaliyetler sonucu üretilen ürünün imalatının bitirilip son kullanının kullanımına sunulan yerlere verilinceye kadar olan süreci içermektedir. Tasarım, araştırma, üretim ve geliştirme, kalite güvence, ihtiyaç tespiti, dökümantasyon faaliyetleri, muayene, kabul, proje yönetimi gibi konuları bünyesinde barındırır.

Üretim lojistiğini (Temin Tedarik Lojistiği) günümüzde birçok kuruluş dış destekle sağlamakta, bu şekilde odaklanılması gereken faaliyetlerini rahatlıkla geliştirebilmektedirler, yüklenici lojistik firmaları ise hizmet alan kuruluşlar için maksimum verimliliğin elde edilebilmesi için tüm yükü üstlenirler.

Share
Disclaimer: Gambar, artikel ataupun video yang ada di web ini terkadang berasal dari berbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika ada masalah terkait hal ini, Anda dapat menghubungi kami disini.

LATEST ARTICLES

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarınızı yapmayı unutmayınız...