9 Eylül 2017 Cumartesi

Lojistik'te Performans Ölçümü Nedir ? (APG - KPI)

SHARE
Lojistik işletmelerin de performans ölçümü çok önemlidir. Proseslerin karmaşık, çok ve kapsamlı olması nedeniyle ölçümün lojistik süreçler de verimlilik ve etkinliği önemli derecede etkilemektedir.
Performans ölçümü ile Lojistik sistemler de;

  • Problemlerin kaynakları araştırılır,
  • Lojistik süreçler de uygulanan metodlar geliştirilir,
  • Rakip firmalar ile karşılaştırma yapılması kolaylaşır,
  • Müşterinin değişen isteklerine daha kolay cevap verilir ve adapte olunur.
Performans ölçüm sistemlerinde başarı sağlanabilmesi için;
  • Yönetim desteği sağlanmalı,
  • Ölçüm sistemi için gerekli dataların yeterli olması,
şeklinde sıralanabilir.

Lojistik'te Performans ölçümü için kullanılan yaklaşık 26 ölçüt olarak tanımlanmış Anahtar Performans Göstergesi (APG - KPI) olarak adlandırılan ölçütlere göre;

KPI'ların %40'a yakını finansal ölçütler için kullanılmıştır,
İşletme içi KPI %50, müşterilerle ilgili KPI %50 olarak belirlenmiştir,

KPI'ların lojistik sektörün de kullanımı açısından , %50 planlama ve mamül dizaynı, %15 tedarik kaynağı, %12 dağıtım ve %23 üretim prosesleri olarak belirtilmiştir.

NOT: KPI - APG daha detaylı olarak incelenecektir. Bu yazıda amaçlanan fikir sahibi olunmasıdır.

SHARE

Author: verified_user

0 yorum:

Lütfen yorumlarınızı yapmayı unutmayınız...