25 Aralık 2017 Pazartesi

4PL (Dördüncü Parti Lojistik) İşletmelerinin Nitelikleri Nelerdir ?

SHARE
4PL (Dördüncü Parti Lojistik), lojistik hizmet sınırlarının genişlemesi ile işletmelerin kapsamlı gereksinimlerini karşılamak için çözüm sunan dış kaynak modelli firmalardır. 4PL kavramını Accenture adlı firma icat etmiş, bu şekilde yeni bir ticari marka oluşturmuştur. 4PL (Dördüncü Parti Lojistik) firmaları hizmet sunduğu işletmelerin tedarik zinciri ile ilgili süreçlerini, kendi organizasyonlarındaki kaynak, yetenek ve teknolojilerini kullanarak kurup yönetirler. Bu noktada 4PL (Dördüncü Parti Lojistik) hizmeti sunan servis sağlayıcıların belirli nitelikleri olması gerekir. Bu niteliklerin başlıcaları şunlardır;
  • Tedarik zinciri analizi, tasarımı (yada yeniden tasarım) ve stratejilerin formulasyonu
  • Bilgi teknolojileri kullanımının yüksek düzeyde olması
  • İnsan kaynakları açısından yüksek nitelikli çalışanların olması
  • Dış kaynak kullanımı deneyimi ve iş süreçlerindeki yönetim becerisi olması
  • 3PL süreçleri çoklu şekilde yönetebilme yeteneğinin olması olarak sıralanabilir.

Bu nitelikleri ile 4PL hizmet sağlayıcılar lojistik alandaki gelişimlere de ayak uydurarak lojistik süreçleri bütünleşik bir biçimde sağlayabilirler.
SHARE

Author: verified_user

0 yorum:

Lütfen yorumlarınızı yapmayı unutmayınız...